wtorek, 30 grudnia 2014

Sałatka z chrzanem




Jeśli lubicie chrzan, ta sałatka jest w sam raz. Jeśli nie macie jeszcze pomysłu na wszystkie przekąski sylwestrowe, polecam! :) Jest bardzo szybka w przygotowaniu, prosta, nie musi też długo chłodzić się w lodówce - wystarczy jej nawet godzinka. Dobry majonez i chrzan to podstawa tej sałatki. Smacznego!


Składniki:
  • 4 jajka
  • 1 mały słoik selera marynowanego
  • 1 mała puszka kukurydzy
  • 4 łyżeczki dobrego chrzanu
  • 4 łyżeczki majonezu
  • starty ser żółty
  • sól, pieprz
  • szczypiorek

             Jajka gotujemy ok. 8 minut, chłodzimy i obieramy ze skorupek. Selera odsączamy z zalewy, lekko odciskamy. Kukurydzę identycznie. Ser ścieramy na tarce o grubych oczkach, szczypiorek myjemy i drobno kroimy (ja korzystam ze szczypiorku,który ścinam latem, drobno kroję, wkładam do słoiczka i trzymam w zamrażarce). 

             Do miski wrzucamy: jajka skrojone w kostkę (lub przepuszczone przez krajalnicę do jajek), odsączone i pokrojone paski selera marynowanego, kukurydzę, starty ser żółty i szczypiorek. Dodajemy po 4 (mogą być nawet kopiate) łyżeczki majonezu i chrzanu, mieszamy wszystko. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem (wszystko zależy od smaku chrzanu i majonezu oraz naszych upodobań) - ta sałatka ma być raczej ostra niż łagodna. Dokładnie mieszamy i chłodzimy. Po wyjęciu z lodówki, wykładamy na salaterkę lub miseczkę. Sałatka doskonale pasuje do wędlin i serów. Jest to nieduża porcja, na kilka osób. Jeśli macie więcej gości, proponuję podwoić ilość składników.

             Życzę wszystkim udanego Sylwestra! ;)



3 komentarze:

  1. Sałatka pyszna, trafiłaś w moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja zrobiłam. Ponieważ mie napisałaś ile dodać sera, dodałam na oko. Jest smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, jakoś przeoczyłam - sera dałam mniej więcej tyle, ile było selera po wyciśnięciu i skrojeniu ;) Tak, żeby nie było go za dużo. Cieszę się, że smakuje. Moim domownikom taka kombinacja przypadła do gustu, nawet mężowi, który rzadko jada sałatki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...