czwartek, 8 listopada 2012

Kurczak w suszonych pomidorach

Niby prosty kurczak... łatwy w przygotowaniu. Ale jaki aromatyczny i soczysty!!

Zdjęcia wrzucę wkrótce, bo na razie mam na kompie mały galimatias ----> duże porządki  ;)
Dlatego właśnie moje posty takie gołe i wesołe, ale niedługo to się zmieni.

Dobrze, wracam do mojego kurczaka......

Składniki:
  • podwójna pierś z kurczaka
  • suszone pomidory, suszony czosnek
  • suszona bazylia, sól, pieprz, olej do smażenia
  • 2 jajka, pół szklanki mąki, pół szklanki bułki tartej - na panierkę

Kurczaka obieramy z błon i kostek, każdą pierś kroimy wzdłuż na dwie połowy.
Posypujemy solą i pieprzem. Odstawiamy na chwilę.

Cienkie filety obsypujemy dość obficie suszonymi pomidorami i czosnkiem.
Z bazylią postępujmy ostrożnie, jeśli damy jej zbyt dużo, nie poczujemy innych przypraw.

Przygotowujemy tradycyjna panierkę: obtaczamy w mące, jajku i bułce tartej (niektórzy wolą zamiast bułki tartej płatki kukurydziane lub kaszę kuskus) i wrzucamy na gorącą patelnię.
Smażymy na złoty kolor.



Do tego zrobiłam sobie marchewkę z groszkiem:



...... co razem wyglądało tak:



Filety na drugi dzień podgrzałam w piekarniku, smakowały mi jeszcze bardziej niż w pierwszy dzień :D
No i muszę dodać, że najbardziej smakowały mi z ryżem...... ryżem 'wujka bena', bo jako jedyny jeszcze nigdy się nie rozgotował. Zawsze wychodzi mi idealny. Nawet ostatnio pochwalił mnie za niego mój Tata, co jest dla mnie niesamowicie miłą rzeczą :))))

A Wy jakie macie doświadczenia z ryżem? Jaki jest Wasz ulubiony, jakie są Wasze ulubione potrawy 'ryżowe' ??
Czekam na Wasze komentarze :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...